Problemen met betalingen bij Belgische tankstations
Een storing bij provider Worldline zorgde er even voor dat klanten van Belgische tankstations deze week problemen ondervonden. De waarborg die tijdens het tanken steevast even wordt ingehouden wordt daardoor vertraagd terugbetaald.
Wie tankt met een betaalkaart heeft het misschien al gemerkt: het tankstation houdt een bepaald bedrag op je bankkaart even onder waarborg tot het zeker is dat je betaald hebt. Normaal is dat zo kort dat je dat niet eens merkt, maar deze week liep dat voor klanten van Belgische tankstations anders. Veel klanten zagen hun geld plots niet meer terug.
De oorzaak blijkt een storing bij Worldline, het bedrijf dat het betalingsverkeer regelt. Zo werden ook de tankstations van Gabriƫls getroffen. De keten kreeg maandag heel wat oproepen van klanten die zich gedupeerd voelden.
Verrichtingen verstoord
Worldline bevestigde ondertussen dat een storing van het betaalverkeer de oorzaak van het probleem is. Die zijn gelinkt aan internationale debet- en creditkaarten waardoor het zich voordoet in tankstations maar niet bij betalingen met Bancontact en geldafhalingen bij bankautomaten.
EĆ©n en ander is ontstaan door een update die Worldline maandag uitvoerde. Hoeveel mensen er precies getroffen zijn is niet geweten. Het bedrijf kon met een nieuwe update het probleem verhelpen. Wie zijn geld zag ingehouden zal helaas nog heel even moeten wachten tot het opnieuw wordt vrijgegeven.
Lees meer: