Automechanika Frankfurt kiest voor hybride concept in 2021
Dit jaar zal de vakbeurs Automechanika Frankfurt, die van 14 tot en met 16 september 2021 wordt gehouden, er dankzij het eenmalige ‘Digital Plus’-concept er anders uitzien dan voorgaande edities. Naast een compacte fysieke beurs biedt Automechanika dit jaar alle deelnemers de mogelijkheid om digitaal aanwezig te zijn en te netwerken. Deze nieuwe formule wordt moment momenteel aan de branche geïntroduceerd. Ze beperkt de beursvoorbereidingen tot een minimum. Volgend jaar keert de internationale vakbeurs van 13 tot 17 september 2022 terug naar zijn vertrouwde, fysieke format op de terreinen van Messe Frankfurt.
“Als gevolg van de aanhoudende coronapandemie zullen wij in september 2021 niet kunnen voldoen aan de verwachtingen, die onze klanten hebben van een toonaangevende vakbeurs. Voor het evenement zijn niet alleen officiële goedkeuringen nodig, maar het moet ook mogelijk zijn om internationaal te reizen. De automobielindustrie heeft echter nood aan een platform, waar zij nog dit jaar zaken kunnen doen. Dat beamen onze klanten en brancheorganisaties. Daarom hebben wij besloten het concept voor Automechanika 2021 aan te passen: volgens het ‘plug-and-play’-principe bieden wij mogelijkheden om fysiek op het beursterrein te exposeren en te netwerken, terwijl de voorbereidingen, risico’s en kosten tot een minimum beperkt blijven. Volgend jaar zal Automechanika Frankfurt weer volgens vertrouwde beursformule plaatsvinden van 13 tot 17 september 2022”, formuleert Detlef Braun, lid van de Raad van Bestuur van Messe Frankfurt.
Het nieuwe concept biedt bedrijven een ruime waaier presentatievormen waaruit zij kunnen kiezen, evenals verschillende netwerklounges waar persoonlijke ontmoetingen kunnen plaatsvinden volgens de geldende coronamaatregelen. Bedrijven die vanwege reisbeperkingen niet naar Frankfurt kunnen afreizen, kunnen hun producten presenteren op een digitaal platform, waar zij ook digitaal met bezoekers in contact kunnen komen en netwerken. Tevens zullen standhouders hun innovaties kunnen livestreamen. Deze video’s zullen, net als de productinformatie en de bedrijfsvoorstelling van de exposanten, ook na het event nog een poos online beschikbaar zijn. De fysieke beurs zal gecentraliseerd worden rond de Festhalle in het oostelijk deel van het beursterrein.