Automechanika Frankfurt vindt dit jaar plaats en wordt uitgebreid met nieuw online-aanbod

automechanika.jpg

De vakbeurs Automechanika Frankfurt, die van 14 tot en met 18 september 2021 plaatsvindt, wordt dit jaar voor het eerst als hybride evenement gehouden. De nadruk zal liggen op het ‘face-to-face’-evenement met al zijn voordelen. Bovendien biedt Automechanika alle exposanten nieuwe mogelijkheden om digitaal te netwerken nu een deel van het internationale B2B-publiek omwille van de coronacrisis niet naar Frankfurt kan komen. Digitale features, die gratis ter beschikking van elke exposant worden gesteld, zorgen voor een maximaal bereik en nieuwe mogelijkheden voor productpresentatie en klantencontact. Detlef Braun, lid van de Raad van Bestuur van Messe Frankfurt, kijkt positief vooruit: “Vanaf juni 2021 staan er weer beurzen op de agenda in het beurscomplex van Frankfurt. Indoor Air, een vakbeurs voor ventilatie en luchtkwaliteit, bijt de spits af. De organisatorische en inhoudelijke planning voor de Automechanika, onze toonaangevende vakbeurs in september, is eveneens in volle gang. Dankzij ons hygiëne- en veiligheidsconcept staat niets een veilig verloop van de evenementen voor de deelnemers in de weg.”

De nadruk tijdens Automechanika 2021 ligt op persoonlijke zakelijke bijeenkomsten. Om klanten, die in september nog last kunnen ondervinden van eventuele reisbeperkingen, niet uit te sluiten, plant de organisatie een hybride evenemen. Michael Johannes, Brand Manager van Automechanika legt uit: “Ons doel is om spelers uit de sector – of ze nu in Frankfurt wonen of van veraf geconnecteerd zijn – over grenzen en continenten heen samen te brengen en te zorgen voor de nodige netwerking. Op basis van de positieve ervaringen met het digitale aanbod voor onze klanten in de afgelopen zes maanden – of dat nu in Duitstalige landen, Rusland, Dubai of Shanghai was – hebben we besloten de Automechanika Frankfurt als hybride evenement te organiseren. ACMA Automechanika New Delhi, één van de in totaal 15 Automechanika-beurzen wereldwijd, kiest volgende maand ook voor het hybride formaat. Wij staan in nauw contact met onze internationale merkenfamilie en dankzij de ervaringen, die elk van onze beursteams in hun eigen land heeft opgedaan, verzamelden we heel wat nuttige inzichten.”

De Automechanika Frankfurt vindt plaats als een fysiek event in MesseFrankfurt, waarbij alle hygiëne- en beschermingsmaatregelen in functie van corona in acht genomen worden. Om ervoor te zorgen dat netwerken ook lukt bij de internationale bezoekers die niet naar Frankfurt kunnen komen, staan nieuwe digitale features ter beschikking van de exposanten. Olaf Mußhoff, directeur van Automechanika Frankfurt: “Met een digitale matchmaking- en planningstool, livechats en 1-op-1videogesprekken kunnen exposanten de bezoekers benaderen en nieuwe leads binnenhalen. Dit jaar stellen wij dit aanbod gratis ter beschikking van de ongeveer 2.000 exposanten die hun deelname aan de beurs reeds hebben bevestigd. Bovendien zullen de productinformatie en bedrijfsprofielen van de exposanten ook na afloop van het evenement online blijven. Op deze manier zorgen we voor een groot bereik voor alle deelnemende bedrijven.” 
Exposanten zullen hun productinnovaties ook via livestream kunnen presenteren.
“In de afgelopen maanden hebben we geïnvesteerd in de technische knowhow van onze medewerkers en hebben we op het beursterrein in Frankfurt een eigen webstudio voor onze klanten ingericht. Ik kijk nu al uit naar de videobijdragen en livestreaming van onze exposanten, die het algemene randprogramma zullen aanvullen”, schetst Michael Johannes. 

Onderwerpen:

Auteur: Service Station