TanQyou introduceert eigen ODB2-dongel

tanqyou_prime_dongel_car.jpg

Met de introductie van een eigen telematica oplossing zet TanQyou andermaal een bijzondere stap in de brandstofbranche. Dat de van oorsprong Friese tankstationformule zwaar inzet op een digitale klantrelatie is inmiddels bekend. Deze week voegt ze hier een nieuw hoofdstuk aan toe met de lancering van TanQyou Prime: deze eigen ontwikkelde telematica-oplossing biedt een extra toegevoegde waarde en kan in de vorm van een dongel, die continue met haar platform communiceert, in de ODB2-poort worden gestopt van iedere voertuig dat na 2001 op de markt werd gebracht.
“De combinatie van de in het platform aanwezige fleetmanager en diensten als parkeren en EV-laden zorgen voor een nog efficiëntere inzet van het wagenpark van onze klanten” zegt Jan-Harmen Akkerman. “Zo beschikt men over een fiscaal sluitende rittenregistratie, kan met het brandstofgebruik per voertuig inzien, maar ook meldingen ontvangen van technische storingen.”

De dongel maakt het mogelijk om zonder extra handelingen de brandstof aan de pomp te betalen. De gebruiker heeft geen betaalpas nodig, want door de verificatie van het voertuig (kentekenherkenning) en de verbinding die de dongel met het tankstation maakt, wordt de pomp vrijgegeven en na het tanken wordt de transactie automatisch betaald. Door het valideren van het getankte volume met de inhoud van de tank behoort brandstoffraude tot het verleden.
“De dongel past exact in onze visie dat betalen op tankstations in de toekomst aanzienlijk zal veranderen. En geeft onze gebruikers een maximaal inzicht en een ultiem gebruikersgemak. Iets wat essentieel is om ook in de toekomst relevant te blijven”, aldus Akkerman.

Onderwerpen:

Auteur: Service Station