Britse Rontec Roadside Retail gaat in zee met ICASA

rontec.png

Rontec Roadside Retail, één van de leidende spelers op de Britse tankstationmarkt die meer dan 240 sites in Engeland en Wales runt, sloot recent een vijfjarig contract met ICASA. De Belgische onderneming zal via zijn ICASA Energy Software Suite de back- en headoffice  op een groot deel van de Rontec-stations besturen. “De uitrol van dit project, waarmee we via de ICASA Energy Software Suite de complete wet- en drystock op een slordige 170 tankstations willen managen, nadert zijn einde”, verduidelijkt Tom Cookson, Fuels & IT Director bij Rontec. “Een van de troeven van ICASA Suite is dat het procesgestuurd is en dat het kan worden geconfigureerd om onze eigen processen weer te geven. In ICASA Suite kunnen we onze zakelijke processen in kaart brengen, bijvoorbeeld door features te creëren die op ons hoofdkantoor of onze stations beschikbaar zijn. Ook het veranderen van de achtergrond van rapporten is mogelijk, enzovoort. Deze cloudoplossing ondersteunt diverse bedrijfsmodi binnen één systeemomgeving, wat ons de flexibiliteit biedt de gewenste zakelijke beslissingen te nemen en deze via het systeem op te volgen. Aangezien onze wetstockgegevens direct verbonden zijn met ICASA Suite, zijn we in staat de stockniveaus, het prijsmanagement en de transactiedetails van al onze tankstations te centraliseren. Dankzij de dagelijkse rapporten kunnen we de dagdagelijkse resultaten en het rendement op onze sites controleren en analyseren. Bovendien garanderen we zo dat onze klanten continu op onze best mogelijke service kunnen rekenen.”

Niet enkel op de forecourt, maar ook in de shops biedt ICASE Energy Software Suite Rontec diverse voordelen.
“Het runnen van onze shops gebeurt in grote mate via handscanners en de ICASA Shop app. Dankzij deze mobiele applicatie heeft de shopmanager op een eenvoudige en efficiënte manier een duidelijk zicht op de bestellingen, de leveringen, de voorraad en de producten die over datum zijn. Er is een voortdurende wisselwerking tussen de app en de back- en headoffice van ICASA Suite, wat maakt dat up- en downloads of vervalste gegevenstransfers tot het verleden behoren. Bovendien leveren de uitgebreide managementrapporten over de winkelperformance, de productcategorieën, de wetstockcontrole en dergelijke ons heel wat bruikbare informatie op. Of het nu gaat om het volledige netwerk, een bepaalde regio of een specifiek merk, we kunnen steeds beslissingen nemen en indien nodig aanpassen dankzij de gefragmenteerde gegevens die we op een eenvoudige manier verzamelen en interpreteren. ICASA biedt ons dan ook een flexibele oplossing die perfect beantwoordt aan de snel wijzigende vraag naar informatie in onze business.

“De uitrol verloopt erg vlot, onder meer dankzij de ondersteuning van het IT- en het business support team van Rontec. Onze medewerkers leiden de transitie van de stations naar de ICASA Suite in goede banen, terwijl de Rontec-teams instaan de lokale implementatie en de training van de gebruikers. Omdat de technologie, de businesstrends en de verwachtingen van de klant steeds sneller evolueren, passen we onze ICASA Energy Software Suite continu aan zodat we steeds aan de noden van de markt en de klant beantwoorden”, benadrukt Rudi Bollen, CEO van ICASA
 

Onderwerpen: ,

Auteur: Service Station