MAES introduceert mobiliteitsplatform en installeert elektrische laadpalen

MAES Energy & Mobility
MAES Energy & Mobility maes_kaart_online.jpg

MAES Energy & Mobility, aanbieder van tankstations in België, lanceert in juni 2018 maesmobility.be, een gloednieuwe divisie bij het familiebedrijf die zich volledig richt op het faciliteren van mobiliteit in de meest brede zin door de medewerkers van het Maes Mobility Team.

Onderdeel van het aanbod is de nieuwe MAES Mobility Card, waarvoor wordt samengewerkt met marktleider XXImo. Die kaart kunnen werknemers gebruiken voor elke uitgave onderweg: van tanken tot elektrisch opladen, van parkeren tot een Uber of eCab in Brussel, maar ook voor NMBS of De Lijn tickets. Mits toegestaan door de werkgever is de MAES Mobility Card te gebruiken in heel Europa.

Bedrijven die de kaart ter beschikking stellen aan medewerkers kunnen via een eigen portal exact bepalen over welke functies elke kaarthouder beschikt. Omdat alle mobiliteitskosten, inclusief de betaalde btw, op een overzichtelijke factuur komen te staan, verlaagt de kaart de administratieve lasten enorm. De boekhouding hoeft niet langer allerlei losse ticketjes te verzamelen en verwerken.

Kaarthouders krijgen ook toegang tot de praktische Milo-app, die naast mobiel betalen van taxi, parkeren en openbaar vervoer ook actueel reisadvies geeft op basis van de agenda van de kaarthouders, hun voorkeuren en de actuele verkeerssituatie. Milo stelt steeds de beste routes en het meest geschikte vervoermiddel voor, waarbij eventuele vertragingen en omleidingen direct worden ingecalculeerd. Als de app bijvoorbeeld een file signaleert, dan doet hij de suggestie om eerder te vertrekken of om een ander vervoersmiddel te kiezen.

Dirk Maes, CEO van MAES: “Ook wij als aanbieder van tankstations en tankkaarten weten dat de zakelijke mobiliteit van vandaag en morgen veel meer is dan alleen tanken. Met deze nieuwe kaart en ons nieuwe mobiliteitsplatform zetten we definitief de stap richting een breed, flexibel en overzichtelijk zakelijk mobiliteitsaanbod. Zo komen we tegemoet aan een belangrijke behoefte van onze klanten.”

Patrick Bunnik, CEO van XXImo, heeft veel respect voor het succesvolle familiebedrijf en de stap naar verbreding en digitalisering. “MAES onderstreept met de start van het Mobility Team en de Mobility Card dat het een echte partner is voor zijn klanten en helpt hen om meer grip te krijgen op de mobiliteitskosten van medewerkers en de volledige administratieve afhandeling volledig geautomatiseerd en digitaal te laten verlopen.”

Naast de creatie van het nieuwe mobiliteitsplatform installeert MAES ook laadpalen aan verschillende MAES-tankstations, waar zowel particulieren als houders van de MAES Mobility Card hun elektrische wagen kunnen opladen. Dirk Maes: “België kampt met een enorm tekort aan elektrische laadpunten. Dat weerhoudt veel bedrijven en particulieren om over te schakelen op elektrische wagens. Vandaag engageren wij ons met ons ruime tankstation-netwerk om ook dat aspect van duurzame mobiliteit te stimuleren. Ons Esso-tankstation in Aartselaar hebben we pas uitgerust met een eerste laadpaal. De komende periode komen daar nog meerdere palen bij.”

MAES introduceert tevens MAES BlueDiesel, dit is een HVO (Hydrotreated Vegetable Oil, derde generatie biobrandstof) gemaakt van afvalstoffen (bijvoorbeeld gebruikt frituurvet) met als voornaamste resultaat een CO2-reductie van 89%, en 33% minder fijn stof. Per 1 juni kunnen klanten van de MAES-tankkaart al in ruim 40 stations CNG tanken.

Auteur: Service Station