UNITI expo 2018 wordt groter dan ooit
UNITI expo, één van de belangrijkste Europese vakbeurzen voor de brandstoffenretail en de carwashindustrie, telt dit jaar ruim 20% meer beursoppervlakte dan tijdens de vorige editie in 2016.
Het tweejaarlijkse event, dat van 15 tot en met 17 mei 2018 in het Duitse Stuttgart wordt georganiseerd, biedt professionals uit de bovenvermelde sectoren de ideale gelegenheid om elkaar gedurende drie dagen te ontmoeten en zaken te doen in een internationale context.
Exposanten zullen tijdens UNITI expo 2018 hun recentste producten/diensten en innovaties op een totale beursoppervlakte van 40.000 m² voorstellen.
“We zijn gegroeid van 25.000 m² beursoppervlakte tijdens de eerste editie in 2014 naar 35.000 m² in 2016. Tijdens de komende editie krijgen de bezoekers de grootste beursoppervlakte tot nu toe op UNITI voorgeschoteld. In totaal beschikken de exposanten immers over ruim 40.000 m² om hun producten en diensten te presenteren, verspreid over de hallen 1, 3 en 5 van Stuttgart Messe”, aldus Bruno Boroewitsch, CEO van com-a-tec dat de co-organisator van UNITI expo is.
De vakbeurs omvat alle interessegebieden van de tankstation- en carwashondernemer: tanktechnologie, logistiek, bouw van tankstations en carwashes, betaalverkeer, automatisering, carwash en autoverzorging, shopbenodigdheden, convenience… Op drie verschillende forums zal een selectie van sectorexperten tevens de huidige marktontwikkelingen, de voornaamste trends en de toekomstige uitdagingen belichten.
“UNITI expo trekt een breed spectrum bezoekers aan. Daartussen bevinden zich heel wat beslissingsnemers van de belangrijkste brandstofretailers, oliemaatschappijen en carwashoperatoren. We trekken ook een erg internationaal vakpubliek aan: van over de ganse wereld zakken professionals af naar Stuttgart Messe. We zijn ervan overtuigd dat de resultaten van UNITI expo 2016 zullen overtreffen. Toen mocht het event 425 standhouders uit 36 landen en ruim 15.000 bezoekers uit 110 verschillende landen verwelkomen. Dankzij het innovatieve karakter van de beurs, het goed gestructureerde programma en de hoge kwaliteit van de standhouders staat UNITI expo met stip aangeduid in de agenda van veel professionals”, benadrukt Boroewitsch.
Dit jaar zal de vakbeurs zich extra focussen op alternatieve brandstoffen, wat het aanbod voor de brandstoffenretail betreft. Zo wordt er onder meer aandacht besteed aan de ontwikkeling van de waterstoftechnologie, e-mobiliteit en de opmars van LNG en CNG. Zo staat er tijdens de conferentieprogramma een volledige dag in het teken van deze brandstoffen van de toekomst. Verder geeft de organisatie aan dat dit jaar het aantal exposanten en de ingenomen beursoppervlakte uit de carwashbranche fors is toegenomen. Daarnaast wordt er ook een interessant randprogramma voor tankstationsondernemers aangeboden. Tijdens het International Forum worden op dinsdag 15 mei bijvoorbeeld de belangrijkste veranderingen op de wereldwijde brandstoffenretailmarkt belicht. De presentaties op woensdag 16 mei staan dan weer in het teken van de impact van alternatieve brandstoffen op het petrolkanaal. Wie meer wil vernemen over de globale betaaltrends op het vlak van brandstoffen- en convenienceretail, woont best op donderdag 17 mei enkele lezingen bij.
Tijdens de editie van 2016 was het aanbod carwash al sterk toegenomen en dat zal tijdens UNITI 2018 niet anders zijn.
“De beurs zal nog meer aandacht besteden aan de thema’s carwash en autoverzorging. Het aantal aanvragen van leveranciers en producten uit deze productgroepen blijft stijgen. Bezoekers die geïnteresseerd zijn in deze twee segmenten zullen hun gading vinden in de hallen 1 en 3. Bovendien richten we ditmaal een afzonderlijke carwashpiazza met het Carwash Forum in. Deze zal terug te vinden zijn in hal 3 en daar wordt ook gratis catering aangeboden. Op het Carwash Forum kunnen bezoekers en exposanten opnieuw informatieve presentaties en seminaries bijwonen. Deze worden zullen zowel in het Engels en Duits worden gegeven met simultane vertalingen. Op de eerste dag (15 mei) gaan de lezingen onder meer over de betaaltrends in de carwashbranche en over de nieuwste ontwikkelingen in het roll-oversegment. Over dat laatste onderwerp wordt er ook een panelgesprek gevoerd. Op 16 mei kunnen geïnteresseerde carwashprofessionals onder andere deelnemen aan presentaties over de recentste innovaties op het vlak van wasstraten en worden er enkele case studies over carwashes bij tankstations en selfcarwashes belicht. Op 17 mei tot slot zullen enkele sprekers verduidelijken hoe je als carwash digitale marketing en sociale media kan inzetten. De exacte tijdstippen van deze presentaties worden binnenkort op onze website bekend gemaakt”, schetst Bruno Boroewitsch.
Het bezoek aan de beurs en de bijhorende conferenties is gratis. Professionals uit de branche kunnen hun beursbezoek nu al registreren op de website van UNITI expo: www.uniti-expo.de. Een bezoek loont alvast de moeite. Uit de verschillende persberichten die de redactie van Service Station, Carwash & Convenience Magazine mocht ontvangen, pakken heel wat bedrijven uit met opvallende innovaties. Dit is onder meer het geval voor Kärcher, Istobal, Mosmatic, Otto Christ, WashTec, Bever Innovations en Scheidt & Bachmann.
UNITI 2018 in het kort
Locatie: Messe Stuttgart, Stuttgart (Duitsland).
Datum: Van 15 tot en met 17 mei.
Openingsuren: Op dinsdag en woensdag van 9u30 tot 18u. Op donderdag van 9u30 tot 16u.
Toegang: Enkel voor professionals uit de tankstation- en carwashbranche. De toegang is gratis. Registreer u nu reeds op de website van de beurs.
Meer info: www.uniti-expo.de