Group Bruno investeert in de nieuwste technologie voor meer veiligheid
De Belgische Group Bruno is een familiebedrijf met 17 bemande tankstations verspreid over de provincie Limburg, die alle over een bijbehorende Foodcorner beschikken. In de grotere vestigingen zijn er ook diensten te vinden als de Bruno Car Rental, de Bruno Carwash of de Bruno Safe Parking voor transporteurs.
Innovatie is hét codewoord bij Group Bruno. Met investeringen in technologie wil het bedrijf een grotere efficiëntie koppelen aan een uitstekende klantenservice. Daarbij staat de Bruno Card centraal. Met deze kaart kan de klant niet alleen tanken, maar ook betalen in het restaurant of in de carwash. Alle uitgaven komen op één enkele factuur, wat heel handig is voor transportbedrijven.
“Elk tankstation wordt vroeg of laat geconfronteerd met vandalisme of diefstal. Wij waren vooral op zoek naar een efficiënter, kwalitatief en compleet systeem voor al onze filialen waarmee we het overzicht konden bewaren over de verschillende servicestations in onze centrale beveiligingsruimte en het veiligheidsgevoel te vergroten,” vertelt Mario Di Tomasso, Facility Manager bij Group Bruno.
Daarom werd gekozen voor een efficiënt camerasysteem dat haarscherpe beelden levert, zowel overdag als ’s nachts. Het systeem is ook gekoppeld aan de toegangscontrole voor truckersparkings en het kassasysteem over het netwerk. In samenwerking met The Safe Group werd een systeem van verschillende types Axis-netwerkcamera’s geïnstalleerd. De SafePump integratie met het bekende Tokheim Point Of Sale (Fuel POS) systeem maakt het mogelijk dat bij tankbeurten of de start van de carwash meteen een videoregistratie start. Tegelijk krijgt de medewerker aan de kassa deze informatie op het scherm te zien.
Group Bruno is erg tevreden over de gebruiksvriendelijke software en de haarscherpe beelden van het systeem. “Het opzoeken van beelden gebeurt supersnel en indien nodig worden ze met één druk op de knop doorgestuurd naar de bevoegde instanties. Doordat het systeem op het netwerk is aangesloten, kunnen problemen in 9 op de 10 gevallen gewoon van op afstand worden opgelost,” aldus nog Mario Di Tomasso.