Total presenteert een nieuwe reclamecampagne

Total
Total total_reclamecampagne.jpg

Total lanceert haar nieuwe reclamecampagne ‘Space Travellers’ om de modernisering van haar tankstationnetwerk in BelgiĂ« in de kijker te zetten. De originele campagne werd bedacht door het bureau BETC en loopt sinds zondag 17 april 2016 op televisie, in de pers, in de bioscoopzalen, digitaal en onder de vorm van affiches in de tankstations.

“Wij willen dat onze klanten en partners voor Total Belgium kiezen omwille van de kwaliteit, de creativiteit en de nabijheid van onze producten en diensten. We willen elke dag opnieuw het favoriete merk zijn van de klanten en hun eerste keuze bij een stop aan een tankstation”, legt Paul Mannes, CEO van Total Belgium uit.

Deze campagne weerspiegelt de nieuwe look van het merk, het vermogen om te vernieuwen ten dienste van de klanten, ongeacht of het nu om de modernisering van de tankstations, het vernieuwen van het product- en dienstenaanbod of de doorgedreven digitalisering van activiteiten gaat, zoals bijvoorbeeld gratis wifi in tal van tankstations. Al deze troeven maken van Total veel meer dan enkel een brandstofleverancier.
“Sterker nog, om de positie als marktleider te versterken, niet alleen in volume, maar ook door de kwaliteit van haar producten en diensten, onderscheidt Total Belgium zich door het aanbieden van unieke diensten aan haar klanten, zoals gratis pechverhelping of premium ‘ Excellium’ brandstoffen”, benadrukt Marc Seminck, directeur Retail van Total Belgium.

De reclamespot ‘Space Travellers’ toont een half menselijke/half buitenaardse bemanning die, op zoek naar brandstof voor hun ruimteschip, een tankstation van Total bezoekt. Ook al zijn ze lichtjaren van de aarde verwijderd, toch vindt de bemanning van dit ruimteschip alles wat ze nodig hebben en nog veel meer in het tankstation: Excellium-brandstof, een uitgebreid aanbod in de boetiek, een coffee corner, … Ze beleven er een aangename en verkwikkende pauze vooraleer ze hun reis vol energie verderzetten.

“Na de modernisering van alle Total tankstations, kwam het erop aan deze nieuwe look en feel bij de automobilisten te introduceren en hen uit te nodigen om zelf het verschil te ervaren”, benadrukt Mercedes Erra, Executive President van Havas Worldwide en oprichtster van BETC. “Science fiction leent zich perfect voor story-telling, met symboliek, humor en emoties. Het opnieuw uitvinden van de Total-tankstations, gestoeld op vernieuwende diensten en met oog voor het menselijk onthaal was perfect voor dit soort verhaal. Volgens ons zorgt de film, dankzij de mix van de mens en science fiction, voor een rijke emotionele band met het publiek”.

In het kader van haar positionering als corporate merk ‘Committed to Better Energy’, gestart in 2014 en 25 jaar na het mythische motto ‘Bij ons kom je niet toevallig’, maakt Total met deze reclamecampagne de nieuwe slogan voor zijn tankstationnetwerk bekend: ‘Energizing life. Every day’.

Met meer dan 4 miljoen klanten per dag wereldwijd kan er van toeval geen sprake meer zijn. Met een nieuwe reclameslogan wil Total haar netwerk in een modern tijdperk loodsen, gericht op de toekomst en tegelijkertijd trouw blijven aan het oorspronkelijke handelsmerk: aandacht voor het onthaal en de kwaliteit van haar producten en diensten.

Bovendien is het ook een sterke belofte naar de klanten van Total toe: de Total tankstations gaan mee met hun tijd om hun klanten steeds aangename ontvangstruimtes aan te bieden waar zij zich goed voelen.

Onderwerpen:

Auteur: Service Station