Microleren

Comme Chez Nous zet in op klantentevredenheid

Comme Chez Nous wil zijn klanten tevreden houden door zijn medewerkers beter op te leiden. Comme Chez Nous, 2024

Comme Chez Nous, de snelgroeiende keten van tankstationshops, optimaliseert zijn customer experience. Dat doet het met het microlearning-platform MobieTrain.

Door MobieTrain in te schakelen, wil het bedrijf zijn frontliniemedewerkers trainen in nieuwe soft skills en ook kennis en interne communicatie stroomlijnen. Zo wil het de klantervaring verbeteren, het engagement van medewerkers versterken en de verkoop stimuleren.

“Als groeibedrijf hechten we veel aandacht aan de goede werking van onze tankstationshops en aan een optimale ondersteuning van onze medewerkers”, zegt Sharon Van Torre van Comme Chez Nous. “Uit onze evaluaties merkten we dat onze medewerkers sneller dan via de maandelijkse nieuwsbrief updates willen over de laatste interne ontwikkelingen.”

Met MobieTrain kan het bedrijf eenvoudig en snel communiceren met alle medewerkers in het veld. De tool is zelfs al beschikbaar voordat een nieuwe medewerker van start gaat. “Door onze kennis te centraliseren en korte microlearnings te voorzien, willen we het onboardingproces versnellen, aldus Van Torre. “Door beeldmateriaal uit onze shops te gebruiken, kan onze nieuwe collega zich al inleven hoe zijn of haar eerste dag bij ons zal verlopen.”

Digitaal opleiden

Elke shopmanager is verantwoordelijk voor het opleiden en opvolgen van zijn eigen team. Tot voor kort gaven zij zelf opleidingen op de werkvloer, aan de hand van een draaiboek. Dankzij MobieTrain kan Comme Chez Nous medewerkers nu ook digitaal opleiden, vaardigheden opvolgen en extra coaching inplannen, allemaal via Ă©Ă©n centraal kennisdashboard.

Met MobieTrain verwacht Comme Chez Nous werknemers sneller klaar te kunnen stomen voor de job, hen meer input te geven via polls en meer nadruk te leggen op productiviteit en het gebruik van apparatuur. Gamificatie moet daarbij de kennisretentie en soft skills van de medewerkers aanscherpen, wat uiteindelijk moet leiden tot een betere operationele werking en klanttevredenheid.

Comme Chez Nous telt inmiddels al 45 shops en ruim 400 medewerkers in Vlaanderen.

Lees ook:

Auteur: Matthieu Van Steenkiste