Superoperator bestaat 10 jaar

so_10-years_logo.jpg

Superoperator, een Finse technologiepionier die carwashbedrijven helpt groeien door digitalisering, viert dit jaar zijn 10-jarig bestaan. Samen met een sterke technologische knowhow en samenwerking met vooruitstrevende partners is het bedrijf erin geslaagd een sterke positie op de internationale markt te verwerven en is het niet van plan om het tempo te vertragen.
“We zijn al tien jaar bezig met het ontwrichten van de industrie en nu begint de markt rijp te worden voor digitalisering. De carwashuitbaters zijn het belang van klantervaring gaan inzien, waardoor meer en meer digitale dienstverleners de markt betreden”, zegt Erkki Aminoff, de CEO van Superoperator. “Finnen staan in diverse sectoren bekend als pioniers op het gebied van digitalisering. Ik ben blij dat we daar in onze eigen branche al vanaf dag één bijhoren.”

Het verhaal van Superoperator begon in 2011 met het oplossen van een alledaags probleem. Hun digitale innovatie veranderde het omslachtige traditionele carwashproces in een snelle en gemakkelijke klantenreis. Dit helpt om meer wasklanten binnen te halen en de bestaande wascapaciteit maximaal te benutten. De digitale oplossing herkent auto’s automatisch aan hun kenteken en geeft klanten toegang tot de wasstraat en laat ze betalen via een smartphone app zonder uit de auto te hoeven stappen.Superoperator begon het onderzoek en de ontwikkeling in Finland met het bouwen van een eigen digitaal autowasnetwerk, Juhlapesu, dat de diensten van verschillende autowasondernemers en -exploitanten samenbracht.

De eerste klant van Superoperator was Benzina, dat het grootste netwerk van tankstations in Tsjechië exploiteert. In de Verenigde Staten wist de efficiënte oplossing van Superoperator Tommy’s Express, één van de grootste en meest efficiënte carwashfranchises van het land, te overtuigen. In 2019 ging Superoperator een samenwerking aan met het Duitse mediahuis Axel Springer om een Europees dekkend carwashnetwerk uit te bouwen. De twee bedrijven ontwikkelden samen het Clever Waschen-platform, dat vanaf het begin verschillende exploitanten en B2B-partners aantrok. 
“De nieuwste trends in de autoproductie gaan in de richting van het veranderen van de auto zelf in een gebruikersinterface die je verbindt met digitale diensten zoals een carwash. Vandaag leunen de meeste bedrijven op apps, maar in de toekomst zou het dashboard van je auto in plaats daarvan een nog naadlozere handsfree klantenervaring kunnen bieden. Onze technologie is er klaar voor en de klanten zijn er klaar voor. Superoperator staat te popelen om samen te werken met gelijkgestemden die op de eerste golf willen meeliften,” zegt Aminoff.

 

Onderwerpen:

Auteur: Service Station