2016 was uitstekend jaar voor Istobal
Vorig jaar realiseerde carwashproducent Istobal een omzetstijging van liefst 5% ten opzichte van het jaar daarvoor. Tegelijk steeg het bedrijfsresultaat (Ebitda) met 16%. Het van oorsprong Spaanse bedrijf deed het vooral goed in Frankrijk, Italië, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Dit jaar wil Istobal zich vooral richten op de markt in Duitsland en het Midden-Oosten, waardoor een verdere groei binnen de verwachtingen ligt. Istobal exporteert haar producten naar meer dan 75 verschillende landen wereldwijd. De internationale verkoop is goed voor 80% van de omzet, dit dankzij een efficiënt netwerk van verschillende dochterondernemingen en distributeurs. 2017 moet voor de carwashproducent het jaar van de innovatie worden. Nieuwe producten moeten leiden tot betere wasresultaten en een nog aangenamere carwashervaring voor de klant. Tevens zal volop ingezet worden op technologische ontwikkelingen zoals verdere digitalisering, betaalsystemen en communicatie met de wasklant.