PepsiCo versnelt naar 100% gerecycleerd plastic in frisdrankflessen vanaf 2022

pepsico_benelux.jpg

PepsiCo is overtuigd van haar verantwoordelijkheid om de circulaire economie te bevorderen en versnelt haar ambities in België en Luxemburg om zich te committeren aan het gebruik van 100% rPET in alle flessen van haar frisdrankportfolio vanaf 2022. De merken Pepsi®, 7UP® en Mountain Dew® worden binnen twee jaar aangeboden in flessen geproduceerd uit 100% rPET. De eerdere doelstelling in België en Luxemburg was streven naar 50% rPET tegen 2030 voor het hele frisdrankportfolio. Dat doel is dit jaar al bereikt en wordt nu herzien naar 100% rPET en in een versneld tempo ingevoerd vanaf 2022. PepsiCo’s vruchtensapmerk Tropicana® was eerder dit jaar al overgestapt op 100% rPET op alle grote flessen in België.
“Juist in deze moeilijke tijden van crisis moeten we onze verplichtingen niet vertragen, maar versnellen om bij te dragen aan een circulaire economie en een duurzame wereld. Het verminderen van het gebruik van nieuw plastic en het streven naar 100% gerecycleerd plastic in frisdrankflessen is hier onlosmakelijk mee verbonden”, stipt Wim Destoop, Vice-President en General Manager bij PepsiCo North West Europe, aan.

Deze aankondiging komt als onderdeel van PepsiCo’s ambitie om bij te dragen aan een wereld waar plastic nooit afval wordt.
“Naast de focus van PepsiCo op het verhogen van recycling, werken we ook aan het reduceren van de hoeveelheid verpakkingen die we gebruiken, bijvoorbeeld door het gewicht van flessen te verminderen. Ook kijken we naar totaal nieuwe manieren hoe onze consumenten kunnen genieten van onze producten door het gebruik van innovatieve materialen en de inzet van herbruikbare oplossingen zoals SodaStream”, schetst Wim Destoop, VP GM PepsiCo North West Europe.

 

Onderwerpen:

Auteur: Service Station