GoodLife Foods en Flexitarian Bastards bundelen hun krachten

veg_frik.png

Het gaat hard, héél hard op de markt van de vleesvervangende snacks. Amper zes maanden na de opstart van de Flexitarian Bastards en de lancering van de Vega Frick vervoegen de Flexitarian Bastards de rangen van GoodLife Foods. Laatstgenoemde is een belangrijke speler op de Europese markt van frozen snacks en is in de Benelux vooral bekend als uitvinder van de frikandel en het bedrijf achter merken zoals Beckers, Bicky en Mexicano. Zij verwerven een exclusieve licentie op het merk, het logo en de recepturen van de Flexitarian Bastards. GoodLife Foods neemt bovendien zowel de commercialisering als het productieproces op zich. De Flexitarian Bastards tekenen voor de verdere ontwikkeling van nieuwe vleesvervangende snacks. Deze acquisitie sluit naadloos aan bij de reputatie van GoodLife Foods als producent van uitstekende diepvriessnacks en hun ambitie om op deze snel expanderende markt verder door te groeien tot een van de marktleiders.

“Begin juni lanceerden we ons eerste product, de Vega Frick, een vegetarische versie van de frikandel. Een innoverend product doordat we er als eerste in geslaagd zijn de authentieke en herkenbare smaak te koppelen aan zeer goede nutritionele waarden en een zeer lage caloriewaarde. Onze Nutri-Score (B en lichtgroen) bevestigt de uitstekende kwaliteit. De reacties van de consumenten waren bijzonder positief. Flexitarisme, vegetarisme en zelfs veganisme zijn op de mondiale foodmarkt de hype al lang voorbij. Iedereen wil gezonder en duurzamer eten en dat sluit perfect aan bij de missie van de Flexitarian Bastards: eten met een geweten, goed voor de mens en goed voor de planeet. Zo kwamen we op de radar van GoodLife Foods. De smaak en textuur van onze producten, de nutritionele kwaliteit, de beperkte ecologische voetafdruk en onze passie vormen de basis van onze samenwerking”, schetst Steve Bonnyns van Flexitarian Bastards.
“GoodLife Foods is een sterk groeiend bedrijf. Terwijl we hard werken aan de integratie van onze acquisities en onze intrinsiek groeiende business in de verschillende kanalen en landen, behouden we onze focus op innovaties en spelen we voortdurend in op de veranderende voedingstrends. Doordat we echter voortdurend zoeken naar gezonde en lekkere producten, kwamen we in contact met de drie Flexitarian Bastards. We willen hen op de eerste plaats de ruimte laten om hun kennis en passie in te zetten voor verdere en nieuwe ontwikkelingen. GoodLife Foods zal de productie en commercialisatie op zich nemen. Op die manier zetten we de sterktes van beide partijen optimaal in om samen verder door te groeien”, geeft Dirk Van de Walle aan.

Om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen, verhuist Flexitarian Bastards binnen enkele maanden zijn productie naar één van de productiefaciliteiten van GoodLife Foods. De sales en marketing wordt aangestuurd vanuit het kantoor in Breda. Food Innovator Steve Bonnyns zal daar een dedicated team vervoegen om de identiteit van het concept te bewaken en verder uit te bouwen. De R&D-afdeling van de Flexitarian Bastards, onder leiding van Luc en Erik Carmans, blijft in Beringen om van daaruit nieuwe producten te ontwikkelen.

Onderwerpen: ,

Auteur: Service Station