Laat u inspireren door 5 boeiende sprekers op FuelDay for Retail

216_bb_220318_mg_9947_4fd.jpg

Op donderdag 28 maart 2019 organiseert BigBrother voor de negende maal zijn jaarlijks congres. De opzet van het event blijft zoals voorheen: een dag vol boeiende presentaties van inspirerende sprekers die hun visie geven op de markt, aansluitend gevolgd door een walking dinner dat de mogelijk biedt om te netwerken en/of na te kaarten over de lezingen. Toch zal deze negende editie er anders uitzien dan gewoonlijk, want BigBrother besloot om enkele wijzigingen door te voeren. Zo spreken we voortaan niet meer over Benzinedag, maar wel over FuelDay for Retail.

Nieuwe naam dekt de lading beter
De Benzinedag heet voortaan dus FuelDay for Retail.
“Hiermee beantwoorden wij aan de evoluties en ontwikkelingen op de brandstoffenmarkt. De naam Benzinedag verwijst uitsluitend naar fossiele brandstoffen, iets wat perfect klopte bij de start, maar de actuele situatie op een tankstation is helemaal anders: daar wordt tegenwoordig een brede energiemix aangeboden. De nieuwe naam, FuelDay for Retail, geeft veel beter aan waar het event eigenlijk voor staat. Bovendien constateren we dat er vandaag veel meer ondernemingen in petrol actief zijn dan enkel de oliemaatschappijen. Zo wordt het aanbod voeding op een station alsmaar breder en gevarieerder, wat ervoor zorgt dat de tankstationmarkt en de foodretail meer en meer met elkaar blenden. In die optiek hebben we besloten om ons evenement te laten evolueren naar een algemeen retailevent en willen we eveneens ondernemers uit de retail aanspreken”, verduidelijkt Aart van Rooijen.

Europese markt aanspreken
Daarnaast is het de bedoeling van BigBrother om zijn congres een meer Europees karakter te geven.
“De voorbije 8 edities focusten we ons hoofdzakelijk op de Benelux-markt. We besloten om het evenement nu te verruimen en daarom nodigen we de volledige Europese markt uit. Bovendien staan er dit jaar ook meer internationale sprekers op het programma”, schetst Aart van Rooijen van BigBrother.

Al 4 sprekers bekend
FuelDay for Retail vindt dit jaar plaats in de Pathé te Ede (Nederland). Het evenement start op donderdag 28 maart 2019 om 14u en het einde is voorzien rond 20u. Aart van Rooijen lost alvast drie gerenommeerde namen die op het congres zullen spreken, namelijk Cate Trotter, Rik Vera en Frits Morrema.
“We zijn trots dat we dit jaar als enige evenement in Nederland Cate Trotter van Insider Trends mogen verwelkomen. In 2017 werd ze verkozen tot Ă©Ă©n van LinkedIn’s 12 ‘Top Voices’ in het Verenigd Koninkrijk en ze behoort ook tot de Top 20 Global Retail-influencers. Cate Trotter combineert unieke, krachtige inzichten met harde data en presenteert dit alles op een no-nonsense manier.
Rik Vera is dan weer auteur van de bestseller ‘Managers the day after tomorrow’ en wereldwijd een veelgevraagde keynotespreker. Hij runt samen met Steven Van Belleghem Nexxworks. Net als Steven, die we al meerdere malen op ons podium mochten verwelkomen, is hij een bevlogen spreker. Rik Vera adviseert tevens heel wat bedrijven over extreme klantentevredenheid.
Een derde spreker die we verwelkomen, is Frits Morrema. Hij is al 28 jaar werkzaam voor de Total-groep, waarvan de helft van zijn carriùre in het retailsegment. Frits hielp de afgelopen 5 jaar het inmiddels erg bekende en prijswinnende COSIE-shopconcept van Total Nederland ontwikkelen en komt hierover spreken tijdens de Fuelday for Retail.”
Ook BigBrother zal dit jaar opnieuw spreken op het event. Bovendien is er ook een ‘mystery guest’.

Ideeën uitwisselen
De dag wordt zoals gewoonlijk afgesloten met een walking dinner, die de deelnemers de gelegenheid biedt om na te kaarten of te netwerken.
“Tijdens dit netwerkmoment kunnen de deelnemers de nieuwe standpunten en inzichten die ze tijdens de presentaties oppikten, bespreken of aftoetsen met collega-ondernemers. We zijn alvast heel trots over de kwalitatieve line-up die we voor deze editie wisten samen te stellen. We zijn overtuigd dat de gekozen sprekers de aanwezige ondernemers wederom zullen inspireren en motiveren en dat de deelnemers na afloop van het event opnieuw met heel wat ‘fuel for thoughts’ naar huis zullen keren. Voor meer informatie of om u in te schrijven kunt u surfen naar de website www.fuelday.nl”, besluit Aart van Rooijen.

 

Auteur: Service Station