Total lanceert EasyCharging in ons land
Total introduceert EasyCharging, een geïntegreerde laadoplossing voor elektrische bedrijfsvoertuigen, op de Belgische markt. Met de levering van groene stroom, slimme laadmogelijkheden voor elektrische auto’s en beheeroplossingen voor een gemengd wagenpark creëert de Total Groep op basis van zijn interne knowhow een helder en pasklaar aanbod voor al zijn professionele klanten. De recente overname van G2mobility, een van de Franse marktleiders in slimme laadoplossingen, maakt de positionering van Total op de Belgische markt voor het laden van elektrische wagens compleet. Dit flexibele totaalaanbod van de Groep Total voor alle Belgische B2B-klanten bestaat uit:
- de levering van groene stroom, aangevuld met zonnepanelen naargelang de behoeften van de klant;
- de ontwikkeling, de levering, de installatie en het beheer van elektrische laadpalen thuis en op het werk;
- de toegang tot een uitgebreid netwerk van meer van 70.000 snelle laadpalen op het Europese wegennet in het netwerk van Total-tankstations, met vanaf 2019 ook laadpalen met een hoog vermogen (meer dan 150 kW);
- de Total Card als totaaloplossing voor het volledige wagenpark (elektrisch, benzine, diesel …).
“De exponentiële ontwikkeling van het elektrische wagenpark vereist een nieuwe benadering van de mobiliteit”, zegt Nicolas Paris, Head Of Product Development Electric Vehicles bij Total Gas & Power Belgium. “Het is belangrijk dat bedrijven kunnen rekenen op slimme en duurzame oplossingen. In die context bieden de ondernemingen van de Groep Total in België vandaag een efficiënte productie en levering van groene stroom, aangepaste laadsystemen voor thuis of op het werk en toegang tot een groot netwerk van openbare laadpalen.”
“Het tankkaartenaanbod van Total Belgium werd uitgebreid met het oog op de stijgende behoeften van fleetmanagers op het vlak van elektrische mobiliteit”, vertelt Fabrice Carême, Cards Manager bij Total Belgium. “Met een enkele kaart kunnen werknemers hun elektrische wagen voortaan opladen aan 70.000 laadpalen in Europa, waarvan 4000 in België, én gewone brandstof tanken als ze een hybride voertuig hebben. Al deze uitgaven worden vervolgens in het beheersysteem van de klant samengebracht, ongeacht de toepassing of de gebruikte energie.”