Merken Coca-Cola krijgen dezelfde identiteit
Begin maart maakte Coca-Cola België bekend dat het, samen met een aantal andere Europese landen, pilootmarkt is voor de nieuwe ‘merkidentiteit’. Concreet betekent dit dat alle blikjes en flessen Coca-Cola (rood), Coca-Cola life (groen), Coca-Cola Zero (zwart) en Coca-Cola light (zilver) dezelfde iconische look en visibiliteit krijgen. De 3 varianten met minder of geen calorieën zullen zo ‘meesurfen’ op de iconische originele Coca-Cola en een veel prominentere plaats krijgen in alle communicatie. Het wordt voor de consument dus duidelijker om een Coca-Cola te kiezen die het best aansluit bij zijn smaak, voedingspatroon en levensstijl.
Maar wat betekent deze ‘éénmerkenstrategie’ nu concreet voor de Belgische markt? In plaats van de 4 op zichzelf staande merken Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola Zero en Coca-Cola light, wordt nu steeds hetzelfde iconische Coca-Cola merkbeeld voor de 4 varianten gebruikt. Elk Coca-Cola flesje of blikje krijgt dezelfde stijl, waarbij enkel de kleuren onderscheidend zullen werken. Tot slot worden de specifieke productkenmerken van elke Coca-Cola variant duidelijk op de verpakkingen aangegeven. Met deze ingrijpende ontwikkeling wil Coca-Cola in België nog meer de ‘keuze’ centraal stellen in zijn merkstrategie.