Shell uit zijn vertrouwen in SIQMA cloud-oplossingen van Scheidt & Bachmann

Scheidt & Bachmann
Scheidt & Bachmann scheidt-bachm.jpg

Shell is van plan om zijn tankstationnetwerk de komende jaren uit te rusten met deze toekomstgerichte systemen. Na een grondig onderzoek bleek dat Scheidt & Bachmann voldeed aan de voorwaarden van het Shell global Ecosystem en voortaan mag fungeren als leverancier van retailmanagementsystemen voor het petrolkanaal. In september 2017 werd hieromtrent een akkoord voor 5 jaar ondertekend. Dit houdt onder meer in dat Scheidt & Bachmann RaaS-systemen (Retail as a Service) mag leveren aan zowel de eigen tankstations van Shell en TMLA-landen (Trademark License Agreement). Met ruim 44.000 sites wereldwijd bedient Shell elke dag op de forecourt meer dan 30 miljoen klanten. Met dit akkoord breidt Shell een vervolg aan zijn jarenlange samenwerking met Scheidt & Bachmann. Laatstgenoemde onderneming kan terugvallen op een enorme ervaring op het vlak van systeembusiness en in het bijzonder cloudoplossingen. Bovendien bereidt Scheidt & Bachmann met zijn eigen team al toekomstige activiteiten voor, onder meer wat het hosten van systemen betreft, die door Scheidt & Bachmann en zijn eigen globale datacenters zijn geleverd.

Dit project omvat het recente SIQMA- productportfolio met gehoste cloudoplossingen en mobiele apparaten. De systemen worden gecontroleerd door SIQMA Cloudlink, dat tankstations toelaat om operationeel te blijven zelfs wanneer de internetconnectie wegvalt. Zelfs de kaartverwerking kan blijven gebeuren, wat uiteraard van essentieel belang is voor tankstations. Dankzij SIQMA Cloud BOS kunnen operatoren dan weer hun administratie bijhouden, waar ze zich ook bevinden. Zo is er een mobiele kassa met twee tablets, een POS voor de kassa en een consumentendisplay die naadloos gebruikt kunnen worden voor advertentiemogelijkheden. Bovendien kan SIQMA POS ook aangewend worden als een mobiele kassa op de forecourt of in de carwash. Ook via de outdoor betaalterminals SIQMA OPT en SIQMA CRID zal er in de toekomst mobiel betaald kunnen worden.
Het centrale system van Shell wordt aan de tankstations gekoppeld via SIQMA API. Alle geconnecteerde tankstations worden centraal gecontroleerd. Hierbij ligt de nadruk op centraal productmanagement en promotieplanning. Dit alles zal leiden tot gebruiksvriendelijkere processen op het Shell-hoofdkantoor. Het akkoord omvat ook een servicepakket, dat houdt in dat er naast de levering en installatie van de hard- en software ook traini en onderhoud zal voorzien worden.
“Scheidt & Bachmann is trots dat we als partner voor dit uitdagend project werden gekozen en dat we voortaan een nieuwe leverancier zijn voor Shell International,” benadrukt Jörg M. Heilingbrunner, Managing Director van Scheidt & Bachmann.

Auteur: Service Station