ISTOBAL kan groei van de voorbije jaren bestendigen

ISTOBAL
ISTOBAL istobal2.jpg

Uit de jaarcijfers van 2017 blijkt dat de Spaanse groep ISTOBAL, marktleider in was- en verzorgingsoplossingen voor de automobielsector, zijn omzet in vergelijking met vorig jaar met 9% zag stijgen tot 134 miljoen euro. Net zoals de voorbije jaren blijft de onderneming uit Valencia verder groeien. De bruto bedrijfswinst bedroeg meer dan 18 miljoen euro, ruim 12% meer dan in 2016. In 2017 waren Spanje en Frankrijk met respectievelijk 25% en 18% netto omzet in carwashes de belangrijkste afzetmarkten voor ISTOBAL. Bovendien versterkte het bedrijf in beide landen zijn marktleiderspositie. In ItaliĆ« en de VS boekten de filialen van de groep dit jaar een omzetgroei van meer dan 20%. Denemarken en het Verenigd Koninkrijk vervolledigen het lijstje van de belangrijkste exportmarkten van het bedrijf.

De omvangrijke serie roll-overs vormt het belangrijkste segment binnen de totale omzet van ISTOBAL. Daarnaast kenden de staalconstructies, selfwashes, waschemie en waterbehandeling vorig jaar een sterke groei. ISTOBAL versterkt zijn eigen ondernemingsstructuur met de aanstelling van nieuwe professionals en het oprichten van nieuwe afdelingen. Hiermee wil de onderneming zich wapenen om in te spelen op nieuwe marktuitdagingen, de eigen leiderspositie op internationaal vlak te consolideren en in 2018 een omzetcijfer van 144 miljoen euro te halen.

De komende jaren zal de Spaanse groep verder inzetten op product- en procesinnovatie, de efficiƫnte van zijn installaties verder optimaliseren, de nadruk leggen op connectiviteit en Big Data en nieuwe projecten realiseren. Op die manier wil ISTOBAL ervoor zorgen dat het merk bij de gebruiker synoniem staat voor kwaliteit, innovatie, efficiƫntie en snelheid op het vlak van carwashes.

Om verdere expansie te realiseren zal de firma vooral blijven focussen op de groei van hun marktaandeel in landen waar het bedrijf reeds aanwezig is, voornamelijk in Italiƫ, de VS en Duitsland.

Auteur: Service Station