Total lanceert de TOTAL eWallet
Total lanceert, in samenwerking met Worldline, Europees leider in de sector van de betaal- en transactiediensten, ‘TOTAL eWallet’, een 100% digitale en geconnecteerde oplossing waarmee automobilisten via hun mobiele telefoon met een paar klikken kunnen tanken en betalen. Deze innovatie wordt voorgesteld tijdens het Mobile World Congress in Barcelona, waar alle wereldspelers van de mobiele sector van 26 februari tot 1 maart bijeenkomen.
De TOTAL eWallet richt zich tot alle klanten van de TOTAL-tankstations, zowel professionelen als particulieren. De oplossing vereenvoudigt de klantervaring en maakt het tankstation volledig geconnecteerd. Dankzij deze nieuwe functie in de Total Services-app kan de automobilist:
- direct via zijn smartphone zijn brandstof selecteren;
- de pomp vrijgeven om te tanken;
- zijn volle tank automatisch en beveiligd betalen;
- Zijn betaalwijze kiezen: TOTAL Card, bankkaart, op termijn een Wallet van derden zoals Apple Pay…
- Dit alles is mogelijk zonder in de tankshop of bij een klassieke automatische pomp langs te gaan.
“Het vereenvoudigen van de klantenervaring staat centraal in al onze activiteiten. Samen met Worldline hebben we een vernieuwende, veilige en dynamische dienst ontwikkeld, die op termijn in alle tankstations van ons Europese netwerk beschikbaar moet zijn, zowel aan de pomp als in de shop. Ons doel? De ervaring van onze klanten eenvoudiger, veiliger en vlotter maken. De TOTAL eWallet is een belangrijke mijlpaal in onze strategische ontwikkeling om een topaanbieder van nieuwe mobiele diensten te worden,” benadrukt Antoine Tournand, directeur Retail & Cards bij Total Marketing & Services.
“TOTAL eWallet bewijst dat Worldline zijn klanten wil begeleiden in hun digitale omschakeling en het aanbieden van een nieuwe aankoopervaring voor brandstof in tankstations,” zegt Vincent Roland, directeur van de internationale divisie voor Diensten aan Handelaars van Worldline. “Gesteund door de Merchant Wallet-oplossing van Worldline, kan Total zijn klanten voortaan diensten met een hoge toegevoegde waarde aanbieden, gebaseerd op een volledig geïntegreerd en beveiligd aankooptraject.”
In oktober 2017 startten Total en Worldline in Berlijn een pilootproject op, waaruit de hoge toegevoegde waarde voor de klant en de relevantie van deze oplossing bleken. De TOTAL eWallet zal dan ook geleidelijk op grote schaal worden ingevoerd in het TOTAL-netwerk in Europa, te beginnen in Duitsland en België. ,Behalve voor het betalen aan de pomp in de servicestations van TOTAL, kan de klant de TOTAL eWallet ook gebruiken om te betalen in de shop en in de carwashvestigingen. Op termijn zal ook het opladen van elektrische auto’s worden geïntegreerd.