Millennials tanken vaakst bij Q8 of Total
Millennials zijn volwassen geworden in het nieuwe millennium, met heel wat nieuwe technologie en 24/7 toegang tot informatie. Ze zijn zeer kritisch en begeven zich vaak online. Waar de andere generaties zoals babyboomers en generatie x nog gemeenschappelijke kenmerken hebben, is dat bij de millennials bijna volledig weg. De lifestyle van een millennial verschilt enorm met die van andere generaties en dat weerspiegelt zich ook in hun gedrag.
Een opvallende verschuiving is dat millennials vaker F&B outlets buitenshuis bezoeken dan andere generaties, maar dat ze wel heel wat minder uitgeven per bezoek. Ze zijn dus veel vaker te vinden in foodservice outlets en daardoor een belangrijke doelgroep. Omdat ze minder besteden per bezoek, kiezen ze vaak voor een toegankelijk concept met relatief lage prijzen. Daarnaast is er ook binnen petrol een verschil merkbaar tussen de millennials en de andere generaties. 42% van de millennials geeft aan steeds te tanken bij Q8 of Total, terwijl slechts 29% van de babyboomers deze twee kiezen. Bij hen zien we dan weer een grotere populariteit bij onder andere Shell. Dat is één van de bevindingen uit de Foodservice jaarmonitor Consumer Insights 2018 die Foodservice Alliance onlangs uitbracht. Meer informatie over dit rapport leest u op hun website.