Lotus blikt terug op geslaagd eerste halfjaar

Lotus
Lotus lotus.jpg

De omzet van koekjesproducent Lotus steeg in de eerste zes maanden van 2017 van 256,4 miljoen euro naar 258,9 miljoen euro, wat neerkomt op 1 %. CEO Jan Boone is tevreden, want voor 2017 werd eerder een consolidatie verwacht na het succesjaar 2016. Niet alleen de omzet, maar ook de nettowinst maakte een mooie sprong voorwaarts: die groeide met 3,3% naar 31,9 miljoen euro. 

De groei in 2017 was vooral te danken aan een stijgende verkoop van de natuurlijke tussendoortjes, zoals fruitsnacks en notenrepen. Toch blijven ook de traditionele wafels populair bij de consument, al worden die als minder gezond beschouwd.  â€śTegenwoordig lopen gezond en minder gezond gewoon door elkaar”, zegt CEO Jan Boone. Mensen eten de ene dag een Luikse wafel met chocolade en grijpen de volgende dag naar een gezondere notenreep”. Lotus heeft grootse plannen om onder meer met tv-reclame speculoos of Lotus Biscoff in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk nog populairder te maken. “Ik ben ervan overtuigd dat we onze grote producten nog groter kunnen maken in de landen waar we al aanwezig zijn”, aldus Boone. 

Onderwerpen:

Auteur: Service Station