Group Bruno lanceert Radio Bruno
Group Bruno stelde woensdag zijn Radio Bruno voor, een samenwerking tussen het bedrijf, Michel Vanderfeesten van FM Goud en Uweigenradiostation.be en radio- en televisiemaker Rudi Moesen. Het is meteen de eerste volwaardige corporate radio van Vlaanderen en zal te beluisteren zijn in alle Bruno Foodcorners in Vlaanderen.
âMuziek is een niet te onderschatten element. Net daar waren we aan het zoeken naar eenheid, want in onze Foodcorners stonden verschillende radiostations op, naar smaak van de uitbater. We kregen soms reacties van bezoekers dat bepaalde items of liedjes als storend werden ervarenâ, zegt Luca Bruno, Bestuurder van Group Bruno. âWe waren op zoek naar een oplossing en net op dat moment kruiste Michel Vanderfeesten ons pad. Hij staat al meer dan twintig jaar aan het hoofd van de gekende Limburgse radiozender FM Goud en ontwikkelde heel wat specifieke radioformats.â
Primeur voor Vlaanderen
“Toen ik met Group Bruno aan tafel zat, sloeg het idee van een eigen radiostation meteen aanâ, klinkt het bij Michel Vanderfeesten van FM Goud. âDaarna hebben we samen snel geschakeld en van nul een compleet eigen radiostation gebouwd. Essentieel is dat de muziekmix geen irritatie mag opwekken, ook niet als je enkel een vlugge aankoop in de shop komt doen of ter plaatse blijft eten. Het is een volwaardig radiostation geworden, compleet met eigen items, commercials, een Bruno jinglepakket en zelfs het nationale en internationale nieuws verzorgd door het persagentschap Belga. Daarnaast draait Radio Bruno ook verzoekplaatjes aangevraagd door de medewerkers en klanten. Dit is de eerste volwaardige corporate radio in Vlaanderen.â
De samenstelling en presentatie op Radio Bruno is in handen van Rudi Moesen van Group Bruno, die een verleden in ter zake heeft. âIk ben in 1982 mijn mediacarrière begonnen bij regionale radioâs zoals Scorpio en Hit FM Limburg, en later ook Radio 2. In 2004 ben ik bij mijn overstap naar TV Limburg met de radio gestopt, maar het is altijd blijven kriebelen. Nu kan ik eindelijk de twee combineren wat al jaren mijn grote wens is. Al meer dan 5 jaar werk ik naast TVL ook deeltijds bij Group Bruno als verantwoordelijke van PR & Communicatie. Toen ik de kans kreeg om mee een eigen radiostation op te starten moest ik geen twee keer nadenken. Ik bewaak de muzikale lijn van Radio Bruno en presenteer tussendoor.â
Variatie
âRadio Bruno past volledig in onze waarden, âFamilie Verbindt, Vernieuwing Drijft en Ambitie Leidtââ, besluit Luca Bruno. âIn onze foodcorners weerklinkt nu overal dezelfde muziek. Dat geeft een fijne eenheid. Er zit veel variatie in, zodat het prettig blijft om naar te luisteren, ook voor onze medewerkers. We hebben toch wel ambities en denken op termijn ook aan live-uitzendingen in de Bruno Foodcorners en speciale acties.”
Meeluisteren kan ook via www.groupbruno.be
Lees ook: