Croustifrance heet voortaan Croustico

Croustico
Croustico croustico-28.jpg

Op 15 maart 2017 sneed het in België gevestigde Croustifrance een nieuw hoofdstuk in zijn succesverhaal aan, met een nieuwe naam en een passende aantrekkelijke merkidentiteit. Maak kennis met Croustico. Consumentengedrag, winkels en voeding veranderen tegenwoordig razendsnel. Het is dan ook logisch dat bedrijven op een gegeven moment een kritische blik op hun eigen merk werpen en nagaan of het aangewezen is om veranderingen door te voeren. “We willen niet van koers veranderen, maar onze horizon verder verruimen”, verduidelijkt Wim Martens, stichter en algemeen directeur van Croustico. “Onze internationale aanwezigheid en ambitie vraagt een nog meer doorgedreven uitbouw van lokale productgamma’s die verder gaan dan ‘Frans brood’. Zo werd het bijvoorbeeld moeilijk om met een naam als Croustifrance in Italië geloofwaardig over te komen als aanbieder van authentieke lokale foccaccia.  Croustico is een frisse, krachtige naam met een passend logo die onze veelzijdigheid, ons trendbewustzijn, onze drang tot samenwerking met klanten, onze wereldwijde ambities en onze lokale authenticiteit uitstraalt.”

Er werd intensief aan de rebranding gewerkt en uiteindelijk werd beslist om de naam te veranderen in ‘Croustico’. De ‘Crousti-‘ werd behouden als link met het verleden en de ‘CO’, die werd toegevoegd staat voor ‘Concept’, voor ‘COrporation of people’ en voor ‘COaching’. De nieuwe naam bevat dus zowel rationele als emotionele elementen.
Bij de visuele vormgeving werd gekozen voor een onregelmatig gouden logo dat een bol deeg voorstelt: de basis voor elk bakproduct en een symbolische verwijzing naar de diepgewortelde passie van Croustico voor bakken. De nieuwe naam en look en het bijbehorende POS-materiaal zullen in de komende maanden zichtbaar worden in alle verkooppunten.

Croustico volop in op zijn vakkennis en zijn passie voor bakken. “We verkopen niet zomaar wat brood en gebak. We willen smakelijke producten aanbieden in even smakelijk uitziende verpakkingen en we willen de mensen het verhaal achter elk individueel product vertellen. Omdat consumenten het recht hebben te weten wat ze kopen en omdat we trots zijn om onze liefde voor bakken te delen. Die liefde heeft al geleid tot een eerste nieuw, innovatief product: het hartvormige brood van Croustico”, aldus Wim Martens.

Onderwerpen:

Auteur: Service Station