Coca-Cola Enterprises gaat Appletiser verdelen
Appletiser wordt vanaf 1 februari 2016 in België door Coca-Cola Enterprises (CCE) verdeeld en verkocht. Daarmee breidt CCE haar gamma van meer gesofisticeerde frisdranken uit, dat vooral bij volwassenen erg in de smaak valt. Voor de 50e verjaardag herlanceert CCE Appletiser met een opgefriste look en nieuwe verpakkingen voor de horeca en de consument. “Dertigplussers zijn vaak op zoek naar een meer gesofisticeerde drinkervaring. Dat bewijst ook het succes van frisdranken met fijne bubbels en subtiele smaken, zoals FÏNLEY, bij deze doelgroep. Daarom breidt CCE zijn drankenportfolio uit met Appletiser en wordt het aanbod voor volwassenen nog completer”, zegt Etienne Gossart, Country Director Belux van Coca-Cola Enterprises.
Met de komst van Appletiser zet Coca-Cola verder in op een uitgebreid aanbod, in navolging van Coca-Cola life en FÏNLEY. De positionering van Appletiser zal door Coca-Cola sterk ondersteund worden met een nieuw 275 ml flesje voor de horeca – met gouden jubileumetiket –, een ‘slim can’ van 25 cl, die ook in een aangepaste sixpack verkrijgbaar is, en een grotere visibiliteit en beschikbaarheid in de winkelrekken.