Coca‑Cola lanceert vernieuwde Sprite in België
Sprite, de iconische verfrissende drank van Coca‑Cola, heeft een nieuwe smaak en een gedurfde nieuwe visuele identiteit. Coca‑Cola lanceert wereldwijd een grootse ‘onweerstaanbare smaak’-campagne om de vernieuwde Sprite voor te stellen. Deze richt zich voornamelijk op Gen Z en toont aan dat Sprite het hele jaar door verfrissing kan brengen. Sprite kwam exact 60 jaar geleden voor het eerst op onze markt. Belgen waren meteen verknocht aan de heerlijk frisse citroen-limoendrank, zeker bij warme temperaturen. Coca‑Cola heeft de smaak recent een upgrade gegeven. Ook Sprite Zero Sugar, dezelfde smaak maar dan zonder suiker, kreeg een vernieuwde receptuur. De overeenkomst in smaak tussen de originele Sprite en de Zero Sugar-variant is nu duidelijker merkbaar. De citroen-limoensmaak blijft uiteraard behouden en wordt zelfs versterkt. De vernieuwde versie kwam tot stand na uitgebreide proefsessies met testpanels, die aantoonden dat deze helemaal aansluit bij de wensen van de Belgische consument. Samen met de vernieuwde receptuur kwam er ook een gloednieuwe verpakking. De originele Sprite is herkenbaar aan een strakke witte tekst, de Zero Sugar-versie aan een strakke zwarte tekst.