Nieuwe merkidentiteit voor Spa

Spa
Spa spa1.jpg

Voortaan worden alle producten onder één moedermerk Spa gebracht, dit om de zichtbaarheid van het volledige gamma natuurlijke mineraalwaters, gearomatiseerde mineraalwaters en limonades te vergroten en om een duidelijkere en meer eigentijdse positionering van zowel het ‘moedermerk Spa als van alle sub-merken naar de consument toe neer te zetten. Voortaan worden de verschillende producten onder één overkoepelende identiteit gebundeld, het moedermerk Spa, met daaronder drie onderscheiden subbrands: plat water, bruisend water en limonades.

Deze wijziging van de merkarchitectuur gaat dan ook gepaard met nieuwe logo’s en verpakkingen in een meer eigentijdse sfeer. Het geheel wordt ook ondersteund via een volledig nieuwe eigentijdse communicatie die gebruik maakt van alle relevante media van vandaag en getrokken wordt door de nieuwe reclamefilm voor het moedermerk Spa. Uit consumentenonderzoek bleek de nood om duidelijkheid te scheppen in de merkarchitectuur van de verschillende dranken van Spa (natuurlijk mineraalwaters, gearomatiseerde natuurlijke mineraalwaters en limonades). De consument zag Spa Reine, Spa Barisart, Spa Marie-Henriette, Spa Citron, Spa Fruit en Spa Bruisend als afzonderlijke merken met een eigen identiteit maar zonder duidelijk onderling verband, noch synergieën. De sterkte van het icoon Spa werd over de verschillende merken versnipperd terwijl de unieke karakteristieken van ‘Spa’ net versterkend zouden moeten werken voor alle sub-merken. Gedaan nu met aparte communicatiecampagnes voor de verschillende dranken. Voortaan wordt vooral vanuit het moedermerk Spa gecommuniceerd.

Daarnaast raakte bekend dat de hoofdaandeelhouders het waterbedrijf van de beurs halen. De familie Du Bois biedt daarvoor 95 euro cash aan de overige aandeelhouders. Dat is ruim 15 procent boven de laatste koers van het aandeel. Toen was het nog 81,4 euro waard. Het aandeel piekte begin dit jaar op een recordkoers 86,9 euro. Dat betekent dat alle aandeelhouders bij het huidige uitkoopvoorstel winst boeken. Bij Spadel heeft Du Bois de touwtjes al langer stevig in handen. De familie bezit nu al meer dan 90 procent van de aandelen. Via het overnamebod hoopt de familie dus het resterende deel in handen te krijgen.

 

Onderwerpen:

Auteur: Service Station