Worldline en Scheidt & Bachmann ontwikkelen voor nieuwe betaaloplossing voor tankstations

csm_social-petrol-energy-suite-worldline_574a333433.jpg

Worldline, de Europese leider in betalingen en transactiediensten, en Scheidt & Bachmann (S&B), een wereldwijde leverancier van mobiliteitsoplossingen, hebben hun partnerschap versterkt door de ontwikkeling van een nieuwe betaaloplossing voor tankstations in heel Europa. Deze oplossing, die de Petrol & Energy Suite van Worldline combineert met de SIQMA Connect-oplossing van S&B, is specifiek afgestemd op brandstofretailers en zal in de loop van 2022 in heel Europa worden geïmplementeerd. Deze lancering vormt een volgende stap in de succesvolle samenwerking tussen de twee bedrijven, die bijna tien jaar geleden van start ging. Het nieuwe product speelt in op een steeds meer gedigitaliseerde betaalmarkt en biedt automobilisten een meer naadloze betaalervaring, zodat ze kunnen betalen aan de pomp, bij de carwash, in de winkel, enz.

Dankzij de voordelen van de oplossing van Worldline en S&B kunnen de grootste energiemaatschijppen bijvoorbeeld hun betaalmiddelenportfolio uitbreiden en krijgen ze vlot toegang tot nieuwe klanten en verkoopkanalen. De oplossing bestrijkt de hele waardeketen van betalingen, van aanvaarding van betalingen tot acquiring en diensten met toegevoegde waarde, zoals Worldline DCC (Dynamic Currency Conversion) en Worldlines Pay & Drive-wallet.

Door de expertise van Worldline en S&B te combineren, zal dit partnerschap de ontwikkeling van betaalinfrastructuur in de brandstofdetailhandel en de EV-laadsector stimuleren – de afgelopen jaren zijn brandstof- en energieleveranciers begonnen aan een spannende reis van commodity-aanbieders naar mobiliteitsspelers – en zal het worden ingezet in meer dan duizenden tankstations over het hele continent. Worldline’s Petrol & Energy Suite is de eerste wereldwijde one stop shop gewijd aan de benzine & mobiliteitsketen sector en heeft een toegewijd team van experts beschikbaar om te voldoen aan de behoeften van brandstof retailers. Als kernactiviteit bestrijkt S&B vandaag al de volledige mobiliteitsketen (tanken, opladen EV, parkeren en openbaar vervoer) op wereldwijde schaal, waardoor klanten gemakkelijker en comfortabeler kunnen reizen en naadlozer en homogener kunnen betalen tijdens hun mobiliteitsactiviteiten. De gemakkelijke combinatie van verschillende betaalmethoden en loyaliteitsfuncties en de samenwerking met autofabrikanten, oliemaatschappijen, energieleveranciers, openbaarvervoersbedrijven en parkeerbedrijven tillen het betaalproces naar een hoger niveau en effenen het pad voor de transitie van de huidige tankstations naar mobiliteitshubs in de nabije toekomst.

Michel Rudolf von Rohr, Global Head of Petrol & Energy bij Worldline: “De auto-industrie beweegt ongelooflijk snel, vooral met de grote push in de richting van een meer elektrische markt die elke dag plaatsvindt. Dus voelen we dat dit het juiste moment is om brandstofbedrijven te helpen hun digitaliseringstraject te versnellen. Ondanks de uitdagingen is het een spannende tijd voor de motor- en brandstofindustrie en wij geloven dat Worldline en Scheidt & Bachmann samen een sterke combinatie van hun expertise bieden om brandstofretailers weer te laten floreren als onderdeel van de evolutie van hun bedrijf.”

 “Het betalingsproces draagt in grote mate bij tot de algemene winkelervaring van de klant. Wij streven ernaar onze klanten te ondersteunen bij het creëren van een aangename klantervaring voor elk type energiebron en aankopen op hun locaties. Met nieuwe en geautomatiseerde retailmodellen die steeds meer evolueren in de industrie, beschouwen we een vlot en handig betaalproces als de sleutel voor elk bedrijf. Daarom geloven wij dat de samenwerking met Worldline een meerwaarde zal betekenen voor al onze klanten”, benadrukt Verena Hiegemann, Product Manager Payment Systems bij Scheidt & Bachmann Fuel Retail Solutions. 

Auteur: Service Station