Nieuw logo voor Kärcher
Kärcher heeft haar bedrijfslogo verfijnd. In een moderner lettertype omvat het logo nu de merknaam en de vertrouwde gele lijn. Na het restylen van het Corporate Design en de website begin dit jaar, vervolledigt deze verandering het nieuwe merkimago van de wereldmarktleider in reinigingstechnologie. “Het design van ons nieuwe logo weerspiegelt de karakteristieken van ons merk zoals innovatie en kwaliteit. Het draagt tevens de belofte van performantie aan onze klanten uit”, aldus Hartmut Jenner, Chief Executive Officer en Voorzitter van de Raad van Bestuur van Alfred Kärcher GmbH & Co. KG.
Het nieuwe Kärcher logo is opgemaakt in corporate lettertype FF Clan Pro, wat het voordien gebruikte Helvetica vervangt. Het is aanzienlijk lichter en digitaal eenvoudiger te lezen. Met de gele lijn onder de letters behoudt Kärcher de link naar de bedrijfskleur. Het logo kan worden gebruikt met of zonder de claim ‘makes a difference’. Het zegel – drie driehoeken gekaderd in een vierkant – wordt gescheiden van de merknaam. Dit maakt het nu tweedelige logo minder complex en harmonieuzer. Het aparte zegel krijgt een nieuwe functie als een soort van signatuur voor bedrijfsoprichter Alfred Kärcher. In die vorm zal het in de toekomst model staan voor de kwaliteit van de bedrijfsproducten.