Anuga gaat hybride dankzij het nieuwe format Anuga @home

originalpreviewjw.jpg

Het hoofdthema van de komende Anuga-editie luidt ‘Transformeren’. Daarbij gaat het niet enkel om de transformatie binnen de voedingsmiddelen- en drankenindustrie, maar tevens over de nieuwe concepten van de toonaangevende wereldbeurs zelf. Anuga zal dit jaar immers voor het eerst in een hybrideformat worden georganiseerd: de gebruikelijke fysieke beurs met productpresentaties – die van zaterdag 9 tot en met woensdag13 oktober in Keulen plaatsvindt – wordt immers aangevuld met het digitale element Anuga @home. Het hybrideformat biedt het voordeel dat professionals uit de branche van over de ganse wereld van gedachten kunnen wisselen en zich kunnen informeren over belangrijke voedingsonderwerpen, hetzij live in Keulen, hetzij digitaal via het nieuw ontwikkelde platform. Door de combinatie van de fysieke beurs met het digitale platform ontstaat een nieuwe, hybridebeurservaring

Het digitale event Anuga @home biedt de exposanten verschillende presentatiemogelijkheden. Het platform is toegankelijk via de virtuele lobby; waar een overzicht van alle mogelijkheden wordt geboden. Tevens worden hier de eerste aanbevelingen voor relevante contacten, exposanten en belangrijke onderwerpen van het beursprogramma gegeven. Het het platform omvat verschillende onderdelen. In de eerste plaats is er het luik ‘Main Stages’, waar het door Anuga samengestelde programma plaatsvindt. Zo zullen topsprekers – live on-site vanuit Keulen of per stream vanuit de hele wereld – vop de ‘Congress Stages’ voorname thema’s uit de branche aankaarten. De nieuwe producten en highlights van de exposanten zijn dan weer terug te vinden op de ‘Product Stages’. Voortz zijn er ook diverse, specifieke podia, zoals de ‘Anuga Trade Show Stage’, de ‘Anuga Start-up Stage’, de ‘Anuga taste Innovation Stage’ of de ‘Anuga Food Trends Stage’. 

In het gedeelte ‘Exposanten en Producten’ fungeert de ‘Showfloor’ als tegenhanger van de fysieke beurshal. Van hieruit is toegang mogelijk tot de verschillende exposantenstands, de zogenaamde ‘Showroom’. Hier kunnen exposanten relevante informatie over hun bedrijf, producten en diensten verstrekken. Bezoekers, exposanten, beslissingsnemers, inkopers, experts en mediavertegenwoordigers kunnen in het ‘Communication Centre’ één-op-ééngesprekken met elkaar voeren via audio, video of chat. De visuele ‘Discovery Graph’ maakt het identificeren van relevante contacten en bedrijven ongelooflijk eenvoudig en interactief. 

Het organisatieteam zal in de komende weken onder meer webinars met livedemonstraties houden om de functionaliteit en mogelijkheden van het digitale platform voorstellen. De bezoekers zullen van 11 tot en 13 oktober 2021 toegang krijgen tot het liveprogramma van Anuga @home. Na deze datum kan de inhoud on-demand worden opgevraagd. Toegang tot de netwerkmogelijkheden is ook nog mogelijk na sluiting van de fysieke beurs.

 

Onderwerpen: , ,

Auteur: Service Station